Direktlänk till inlägg 25 september 2012

Graviditets vecka 20 <3 och lite annat :D

Av Angelica Andersson - 25 september 2012 14:33

Hej hej! idag är jag inne i vecka 20 i graviditeten!

magen växer och växer och Melodi rör sig mer och mer tycker det känns mer för var dag.!

Det är mysigt att känna hennes sparkar och rörelser inne i magen.

Igår fick Mamma/mormor känna några små rörelser för första gången.

Var gång jag försökt få mamma till att känna på magen innan så slutar hon röra sig precis som att nej mormor ska inte alls känna när jag rör mej haha!.

men igår så fick hon känna en liten liten rörelse inte mycket men bättre än inget.

Sen när man går och lägger sig för att vila eller sova så kommer hon igång! och man känner rörelser och sparkar nästan hela hela tiden och kraftiga smällar.

det är så fort jag ska visa någon så sluta hon precis som om hon tycker nene ni ska inte alls få känna när jag sparkar en liten busunge är hon allt redan där inne :).

Det ska bli så kul när hon kommer jag längtar verkligen redan efter att få se henne , se henne och Bastian tillsammans.Bastian kommer blir världens finaste storebror och det kommer gå så bra så fast jag vet han kommer bli riktigt svartsjuk , men jag ska försöka få han att bli så lite svartsjuk som möjligt därför har jag bestämt mej för att vad jag än gör med henne så ska han vara där och se på så han aldrig känner sig utanför för det ska han inte göra .

Byter jag bölja på henne ska han få vara med där och se , matar jag henne får han sitta bredvid och titta på , han ska vara med på allt jag gör för att han ska känna sig så lite svartsjuk som möjligt . vill inte att han ska känna sig utanför det vore hemskt men så kommer det aldrig att bli . Jag vet att bastian kommer fixa detta jätte bra med att ha en lillasyster han kommer nog tycka det är kul också och inte vara helt ensamt barn inte för att hon kan leka med honom i början men han tycker mycket om bebisar! så tror han kommer vara där och känna och försöka hjälpa mig ganska mycket. :) han hjälper mig redan jätte mycket när jag ska tvätta är han med nere i källaren och stoppar in tvätten i tvättmaskinen och när det är klart stoppar han in det i torktumlaren . Han blir jätte sur om jag försöker hjälpa honom för han vill klara det själv han tycker mycket om att hjälpa till så det är kul. han älskar att se när jag lagar mat eller när jag bakar då ska han ha en stol och stå på så han kan se vad jag gör .

igår hjälpte vi mamma/mormor att göra äppelkaka så gjorde jag smeten till den så sa han mamma se , så stod han och tittade på medans jag fixade ihop smeten till sockerkakan.

Han ska vara med överallt även på toa haha var gång jag går på toa så knackar han på dörren och säger MAMMA!  komma! så får man släppa in honom .

han har till och med börjat med att ser han att jag ska tvätta av sminket så gör han lika dant jag brukar ju ta en våtservett och tvätta av det med då ska han också ha en så sitter han och torkar sina ögon med den . Han har början sno mina skor med , han är så underbart duktig min lille prins . Nu ligger han och vilar efter dagis och jag sitter här och dricker kaffe och tar det lugnt lite händer inte så mycket idag blir att bara vara hemma. Det var allt för idag kram på er alla!   

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica Andersson - 15 augusti 2016 00:04


Jag älskar att sjunga det är en av dem saker jag tycker om mest. Jag spelar in ibland när jag sjunger ladda upp vissa , vissa raderas. Har lagt upp vissa på youtube. Man är ju inte den bästa. Men det är mer för att just ni ska se vad jag gör ...

Av Angelica Andersson - 14 augusti 2016 23:46


Hejsan ! Det är ju vädligt länge sedan jag var inne på min blogg. Har haft en del andra saker för mig som fått mig att glömma bort sidan helt. Inte saker som varit bra heller. Det är dock ett tag sedan dem sakerna hände men det har gjort att ja...

Av Angelica Andersson - 2 maj 2013 14:54


  Världens finaste pojke <3 på denna bilden är du inte så stor , bara 1 år .  Saknar när du var så liten .. nu är du större och inte lika kelig som då .. :/ men du är fortfarande det bästa som hänt mig och kommer alltid att vara det . Du börja...

Av Angelica Andersson - 2 maj 2013 14:45

Idag är det en dag som inte alls känns rolig fast solen skiner  så känner jag mig inte mycket piggare ... antar att vissa dagar bara kan vara allmänt tråkiga så är det nog för dem flesta inte bara för mig . Vad gör folk för att få upp sitt humör ...

Av Angelica Andersson - 3 december 2012 22:04

Idag är det en sån dag där allt känns tråkigt . Känner mig trött och allmänt uttråkad idag känns inte som någonting är kul alls idag riktigt irriterande är det. och det gör ju inte det bättre av att magen ska vara öm och jävlig. Längtar tills...

Presentation


Att vara mamma är ingen ålder, utan en livsstil! ♥

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards