Alla inlägg under september 2012

Av Angelica Andersson - 29 september 2012 20:46

Hejsan! nu har man ätit äppelkaka det var riktigt gott och mätt som bara den blev jag. lilla jag som bakat den ibland kan man!   

har inte så mycket att göra ikväll är ganska trött idag och seg idag efter att bastian vägrade sova igår han la sig inte förens halv nio . Han var ledsen igår och ville jag skulle sitta på hans rum med honom så fick bära upp honom en stund till så att han fick lugna ner sig lite .Så idag hade man en trött bastian också han blev trött redan klockan sex idag.

Idag har det inte hänt så mycket inte mer än vanligt .

Jag har lekt med bastian och blåst upp två ballonger som han igentligen ska ha tills lördag men han fick två stycken av mig för han ville så gärna ha någon redan idag så det fick han . Så han har kastat runder med dem idag, och vi har byggt klossar och han har lekt med sina bilar och hjälpt mormor att städa lite , lika duktig som alltid är den lille prinsen. Sen bakade vi äppelkakan , sen satt vi gång barnmusik på cdspelaren som bastian dansade till . Han älskar att dansa till dem låtarna han blir helt vild av dom låtarna . Han tycker det är jätte kul , sen åt vi middag sen var klockan så pass mycket att bastian skulle sova så jag gick upp och la honom . Sen så tog jag en iskall cola och satt mig vid datorn och tog det lugnt för mig själv.

Längtar som fan tills bastian fyller år och han får sina presenter ska bli kul att se   .Men det e inte så långt tills dess nu ska jag bara sitta och ta det lugnt sen är d et dags för mig att sova så man inte kommer upp i morgon bitti och ser ut som en zombie . Godnatt på er alla!

Av Angelica Andersson - 27 september 2012 23:30

Hej hej!

Idag har jag och Bastian och mamma/mormor varit på citygross och handlat.

Vi har handlat presenter till Bastian :D det blev mycket fina saker och inte det billigaste heller precis men han är värld allt i världen så mig gör det absolut ingenting .

Han kommer bli jätte glad för sina saker vi har handlat såna saker som han tycker om sånt som han själv pekat på innan också.

bilder kommer på sakerna den 4 oktober när Bastian fyller år.

han fick ny mössa och stövlar och vantar av mormor.

Klockan var mycket när vi kom hem tror klockan var runt nio när vi kom hem.

Bastian la sig inte förens klockan var tio idag det blev en lång dag för min sötnos en nöjd bastian. Nu sover han nog jätte gott efter att ha varit i massor med affärer och tittat på massor med leksaker , sen en massa bus när han kom hem med sin morbror victor.

Nu ska jag också lägga mig jag är också trött efter denna långa dagen men det har varit kul att vara i lite affärer och titta fick köpt en kofta till mig själv så jag är ganska nöjd !

nu för ni sova gott allesammans Godnatt!  

Av Angelica Andersson - 26 september 2012 23:05

Nu är det dags att sova ! klockan börjar bli mycket

måste ju vara pigg när man ska upp med lille prinsen till dagiset.

Sista dagen på dagis i morgon för denna vecka iallafall!.

sov gott på er alla!   

Av Angelica Andersson - 25 september 2012 14:56

Här är en bild på bebisen i vecka 20 <3:D  

Av Angelica Andersson - 25 september 2012 14:33

Hej hej! idag är jag inne i vecka 20 i graviditeten!

magen växer och växer och Melodi rör sig mer och mer tycker det känns mer för var dag.!

Det är mysigt att känna hennes sparkar och rörelser inne i magen.

Igår fick Mamma/mormor känna några små rörelser för första gången.

Var gång jag försökt få mamma till att känna på magen innan så slutar hon röra sig precis som att nej mormor ska inte alls känna när jag rör mej haha!.

men igår så fick hon känna en liten liten rörelse inte mycket men bättre än inget.

Sen när man går och lägger sig för att vila eller sova så kommer hon igång! och man känner rörelser och sparkar nästan hela hela tiden och kraftiga smällar.

det är så fort jag ska visa någon så sluta hon precis som om hon tycker nene ni ska inte alls få känna när jag sparkar en liten busunge är hon allt redan där inne :).

Det ska bli så kul när hon kommer jag längtar verkligen redan efter att få se henne , se henne och Bastian tillsammans.Bastian kommer blir världens finaste storebror och det kommer gå så bra så fast jag vet han kommer bli riktigt svartsjuk , men jag ska försöka få han att bli så lite svartsjuk som möjligt därför har jag bestämt mej för att vad jag än gör med henne så ska han vara där och se på så han aldrig känner sig utanför för det ska han inte göra .

Byter jag bölja på henne ska han få vara med där och se , matar jag henne får han sitta bredvid och titta på , han ska vara med på allt jag gör för att han ska känna sig så lite svartsjuk som möjligt . vill inte att han ska känna sig utanför det vore hemskt men så kommer det aldrig att bli . Jag vet att bastian kommer fixa detta jätte bra med att ha en lillasyster han kommer nog tycka det är kul också och inte vara helt ensamt barn inte för att hon kan leka med honom i början men han tycker mycket om bebisar! så tror han kommer vara där och känna och försöka hjälpa mig ganska mycket. :) han hjälper mig redan jätte mycket när jag ska tvätta är han med nere i källaren och stoppar in tvätten i tvättmaskinen och när det är klart stoppar han in det i torktumlaren . Han blir jätte sur om jag försöker hjälpa honom för han vill klara det själv han tycker mycket om att hjälpa till så det är kul. han älskar att se när jag lagar mat eller när jag bakar då ska han ha en stol och stå på så han kan se vad jag gör .

igår hjälpte vi mamma/mormor att göra äppelkaka så gjorde jag smeten till den så sa han mamma se , så stod han och tittade på medans jag fixade ihop smeten till sockerkakan.

Han ska vara med överallt även på toa haha var gång jag går på toa så knackar han på dörren och säger MAMMA!  komma! så får man släppa in honom .

han har till och med börjat med att ser han att jag ska tvätta av sminket så gör han lika dant jag brukar ju ta en våtservett och tvätta av det med då ska han också ha en så sitter han och torkar sina ögon med den . Han har början sno mina skor med , han är så underbart duktig min lille prins . Nu ligger han och vilar efter dagis och jag sitter här och dricker kaffe och tar det lugnt lite händer inte så mycket idag blir att bara vara hemma. Det var allt för idag kram på er alla!   

 

Av Angelica Andersson - 23 september 2012 13:25

  det bästa i denna värld är du min lille son      du är det finaste som finns på denna jord mamma älskar dig jätte mycket!     jag är stolt som har en så vacker och duktig pojke som dig ! du är så fruktansvärt söt   finns inte ord för hur mycket du betyder för mig min älskade son! allt jag kan säga är att ett liv utan dig vore inget liv alls! utan dig är jag inte hel , utan dig kan jag inte leva du är mitt liv mitt allt du är glädjen i mitt liv ! världens underbaste lille gosse älskar dig!                   duktiga pojken!  

Av Angelica Andersson - 23 september 2012 13:01

  Graviditets vecka 19 och 4 dagar !.

jag är mycket öm i magen . Vilken stor skillnad det är på denna graviditeten och när jag vänta Bastian

är jätte öm nu i magen och blir ganska lätt irriterad :o . när jag vänta Bastian var jag aldrig öm och nästan aldrig irriterad .! ja det e ju skillnad alla graviditer känns ju inte lika dana som tur är också kanske .

men det är kul att se hur magen bara blir större och större. och känna utvecklingen i magen .

brukar läsa i mina graviditets böcker läser för varje vecka jag är i =).

Melodi sparkar mer och mer och kryper ihopa så det blir sten hårt i magen och ömt som bara den .!

hon är en busig liten flicka ! :D tänk vad tiden ändå har gått jag är redan halva vägen på onsdag.

fyra månader kvar sen! hoppas på några dagar mindre , vill hon kommer tidigare precis som bastian gjorde. Bastian skulle blivit född den 12 oktober men kom istället den 4 oktober ! och det var jag glad för jag var så trött på att gå den sista tiden !. om folk vill veta mer om hur min första graviditet var så är det bara att fråga så kan jag skriva om den! :D nu ska jag nog vila lite medans lille prinsen gör det ! ha en bra dag alla! kramar  

Av Angelica Andersson - 14 september 2012 22:37

Hej! nu är jag inne i vecka 18 i graviditeten plus 2 dagar :D <3

jag ska få en liten flicka som ska heta Melodi angel andersson <3

samma efternamn som sin underbara vackra store bror :D <3

längtar tills hon kommer ut ska bli kul att få hålla i henne och mysa med båda mina söta små barn! dock är inte bastian så pytte liten längre men inte speciellt stor heller .

Han fyller snart 2 år :D min stora pojke <3

Älskar dej mest av allt Bastian<3 nu är det dags för mig att sova godnatt!

 här har vi lilla melodi <3



Presentation


Att vara mamma är ingen ålder, utan en livsstil! ♥

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards